torsdag 2 januari 2014

HOPPSAN !!!
 
Jag kom i håg lösen ordet :) Det är ju över 1 år sedan jag skrev Och varför skriver man inte här då ?! Jo FB finns ju, och den använder man ju som en mini blogg.
 
Jag vet ju att jag inte är ensam om detta, lite synd för det är roligare och läsa boggar än FB. Och på tal om FB, så finns funderingar om att stänga ner de kontot. Jag blir så trött, på allt skrivande, om snälla du, finaste du, bästaste du, är så glad att ha dej som vän osv osv.
 
När man sedan pratar med folket så spyr dom skit över denna människan, som är så helt otroligt bra på FB, säger bara BLÄÄÄÄÄ !!!!!
 
 
Jaja de va de. Vad har då gjort detta året hmmm inget, ja det känns så när man skall summera ett helt år. Jag gick en kurs och blev tävlings ledare, fortsatte med domar kurs i lydnad. Hundtävlingar har det varit mycket dåligt med. Jag och Chippen var med och tävlade i lag-DM i lydnad, där kom vi på en 2:a plats. Chippen gjorde väl inte den bästa lydnaden, så de va ju tur att dom andra i laget hade en bra dag :)
 
Sedan så tog vi turen över till Norge, och belgar specialen. Som vanligt så var detta lika roligt som dom andra åren. Det är så kul att träffa alla Norska Belgarvänner.
Efter denna resan, så var det bara hem å jobba lite, och planera för nästa Norge resa. Där blev det en tripp på 215 mil tror jag det va. Första turen gick till Bergen. Och de säger jag er, skall ni dit så ta flyget. HERRE GUD VILKA VÄGAR !! eller rättare sagt ko stigar. Upp för fjället för att sedan kör ner från fjället på andra sidan, med kurvor som gör en U-sväng rak. Jaja kl 6 på morgonen parkerade vi hos Grethes mor å far. Vi fick frukost och sedan sov vi i några timmar, blev väckt kl 13.
Men så fint det var där, och vi hade ett underbart väder hela tiden. Grethe var rese ledare, och vi var runt och kollade på allt möjlig. Det lustigaste med Bergen var, att allt hände och fanns på andra sidan stan... Hmmm. Träffade även en massa Belgarfolk som bor där. Efter en vecka packade vi bilen, och for ner till Stavanger. Väl där flyttade vi in hos Anne-Karin & Rolf. Där blev det hundträning, och en krabbafton hos Erik & Hilde. Ja jäklar va kul vi hade. Efter några dagar där var det dax för att resa vidare. Men vi var ganska trötta och slitna, så vi gjorde ett stopp hos Alyn och sov en natt där. Ja det var en mycket rolig resa, så vem vet det kanske blir en tur i år oxå, fast då hoppar jag över turen till Bergen :) Gjorde inte så mycket mer den semestern.
Hösten kom och man började och jobba igen. Det var en tråkig höst, då vi miste 2 av våra små vänner, Lotta & Lill apan. Det känns fortfarande mycket konstig och tomt. Vi brukade ju åka och rasta dom på dagarna, så dom var ju nästan mina hundar oxå. Och Lill apan har jag ju varit med sedan hon var 8 veckor. Jag var ju även  med och hämtade hem henne. Konstigt att man kan sakna 2 hundar så mycket, som inte ens var mina. Väntade på vintern och alla snö, som tack och lov inte har kommit. Vi fick en massa, som låg i ca 1 vecka sedan har det varit barmark. Och detta skulle jag ha utnyttjat till och spåra, men så blev det inte heller. Dax å ta tag i allt kanske....
Vi får väl se vad detta året har att erbjuda, har redan en rolig sak planerad, och detta sker redan om några veckor. Men efter det så får vi se vad som händer.
 
Hoppas att ni får ett bra 2014 och va rädda om er.
 


Inga kommentarer: