lördag 24 september 2011

20,5 POÄNG FRÅN ELIT.....

Om bara om, ja de e så de e. Mitt mål med denna starten va att få betyg på alla mom. Och jag lyckades nästan. Vi nollade ruta. Hon sprang i full fart fram, men igenom rutan, fick inte in henne surt, för OM jag bara hade fått en 6a där, så hade vi varit uppflyttade. Jag kan trösta mig med att, det var många hundar som inte ville in i ruta. Varför de va så vet jag inte, men de kanske va en lukt eller något.

Jaja nu vet jag att vi kan iaf. De mom. som jag trodde att vi skulle nolla fick vi betyg på. Och det va inkallning med stå å ligg, det blev bara en 6:a så detta va ju en bonus. Vittringen slarvade hon med, vet att hon kan bättre. Fria följet va jag inte helt nöjd med. men Tuva måste ha allt som det brukar vara, och med ett ben som inte är helt bra på mig, så haltade jag lite och detta räcker för henne.

Nu låter det som om jag bara gnäller på mitt lilla hjärta, men de gör jag inte jag vet att hon kan, och detta bevisade hon idag. Så jag tycker att hon är nästan en elit hund för vi slog till med en 10:a på fjärren. Kan bara tala om att jag nu e super laddad, för mer träning och en ny tävling SNART.

Vi fick ett fint grattis kort av våra vänner

Här kommer dagens betyg
Sitt i grupp             10
Platsläggande         10
Frittf.                     8,5
Sitt under gång      10
Ink. m stå & ligg   6
Rutan                   0
Hopp apport       8,5
Metall app.         8,5
Vittring               6
Fjärr                  10
Summa             234,5  och klassvinst

Ha de gott
Maggan & Belgarna

5 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis, grattis, grattis!
Kram från alle i Ärlebäcken

Camilla sa...

Grattis! Nästa gång tar ni det!

Kram från Camilla, Lava & Fido ;)

Anonym sa...

GRATTIS VÄNNEN! Klart ni kan m det visste vi redan. En 10.a på fjärren är banne mig skitbra bättre kan det ju inte bli!!

Grattis ännu en gång!

Kramar
Fia & Racer Siri

Pernilla sa...

Fiiina poänd du!!!! Nästa gång så kommer det att skrälla rejält!!

Kul att ses idag. Kram på dig och ta hand om ditt knä.

Vilja Izac Tizzla sa...

Grattis, ni är jätteduktiga!

OM jag ngn gång ska ta upp lydnaden igen så ringer jag o bokar en privat lektion i fjärrdirigering hihi .

Kram